2+4 hrs...Twogether Fourever Daripada Abu Said al-Khudri R.A katanya, sabdanya Rasulullah S.A.W, “Bagaimanakah saya akan dapat bersenang-senang di dunia sedangkan malaikat Israfil telah meletakkan sangkakala di mulutnya. Dia menunggu perintah (untuk meniupnya) apabila diperintahkan maka dia akan meniupnya.” Berita itu adalah amat berat bagi para sahabat Rasulullah S.A.W, lalu Baginda bersabda, “Hendaklah kamu berkata, “Hasbunallahuwani’malwakil” (cukuplah Allah tempat kita menyerah).”

/

Umat Islam hina kerana rasuah

Umat Islam hina kerana rasuah

Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 30, 2006 0 komentar ::
Tue | May 30, 06 | 10:40:43 AM Oleh Khairul Azlam Mohmad MARANG, 30 Mei (Hrkh) - Presiden PAS , Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang be...

Umat Islam diminta elak ulama bisu

Umat Islam diminta elak ulama bisu

Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 30, 2006 0 komentar ::
Tue | May 30, 06 | 04:12:28 PM Oleh Che Omar Md Zin PERMATANG PAUH, 30 Mei (Hrkh) - Umat Islam perlu mengenali ulama ussu (bisu) bagi menge...

Semua manusia mempunyai bapa yang sama

Semua manusia mempunyai bapa yang sama

Muhammad Ttuyup Isnin, Mei 29, 2006 0 komentar ::
Johol 29 Mei - S emua manusia baik orang Melayu, orang Cina, orang India, orang Islam, orang Kristian, orang Buddha, orang Hindu, orang Yah...

Perkahwinan misyar upaya bendung maksiat?

Perkahwinan misyar upaya bendung maksiat?

Muhammad Ttuyup Jumaat, Mei 26, 2006 0 komentar ::
Fri | May 26, 06 | 03:35:34 PM Oleh Saidatul Amani       S ebut sahaja perkataan poligami kebanyakan wanita akan `panas telinga'. Sukar...

SB pergunakan taktik trauma terhadap tahanan dan keluarga ISA

SB pergunakan taktik trauma terhadap tahanan dan keluarga ISA

Muhammad Ttuyup Jumaat, Mei 26, 2006 0 komentar ::
Thu | May 25, 06 | 09:59:36 AM Oleh Saari Sungib | abuurwah@gmail.com       S etelah SB bertindak menanamkan rasa menyesal dan serik kepada ...

Perjanjian nuklear berat sebelah

Perjanjian nuklear berat sebelah

Perjanjian nuklear berat sebelah
Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 23, 2006 0 komentar ::
  BUZZ Originally uploaded by hermit43 . DUNIA memerlukan satu lagi perjanjian untuk menangani isu nuklear? Di sebalik kontroversi pr...

Art : Spoon

Art : Spoon

Art : Spoon
Muhammad Ttuyup Ahad, Mei 21, 2006 0 komentar ::

Takagi Sayang (Part 1/22)

Takagi Sayang (Part 1/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
by Arina Melissa Idayu AYAM jantan kesayangan atuk berkokok nyaring di atas tunggul rambai. Seekor ibu ayam datang terkedek-kedek dari bal...

Takagi Sayang (Part 2/22)

Takagi Sayang (Part 2/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
by Arina Melissa Idayu " ALONG!!" nasi yang kusuap hampir-hampir tersembur keluar. Kalau terhambur betul sah kena tepat-tepat kat ...

Takagi Sayang (Part 3/22)

Takagi Sayang (Part 3/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
A NGIN petang bertiup lembut membelai rambut. Petang-petang begini memang syok layan blues kat atas pelantar sambil tengok ayam-ayam makan....

Takagi Sayang (Part 4/22)

Takagi Sayang (Part 4/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
A BAH membetulkan kopiah putihnya di kepala. Mak yang asyik menjahit sesekali mengerling ke arahku. Suasana malam itu agak suram. Biasanya ...

Takagi Sayang (Part 5/22)

Takagi Sayang (Part 5/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
S EGALA yang ditentukan oleh Ilahi tak mampu kita mengubahnya. Segalanya sudah tertulis dalam takdir. Macam tu la juga yang tertulis dalam ...

Takagi Sayang (Part 6/22)

Takagi Sayang (Part 6/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
A KU buka mata perlahan-lahan. Eh, aku kat mana ni? Ni gambar aku masa bertunang, siapa yang gantungkan kat bilik ni? Besar gedabak pulak t...

Takagi Sayang (Part 7/22)

Takagi Sayang (Part 7/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
B UNGA -bunga teratai yang berwarna merah jambu mekar subur di dalam tasik yang membiru. Di hujung sebelah kiri pohon-pohon buluh menari-nar...

Takagi Sayang (Part 8/22)

Takagi Sayang (Part 8/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
"Hi! Saya Azizan.. panggil Nor pun boleh Azizan pun boleh.. tapi Aznil selalu panggil Izan je.." Aku terkaku. Wanita kecil molek b...

Takagi Sayang (Part 9/22)

Takagi Sayang (Part 9/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 1 komentar ::
K OTAK -kotak berisi udang harimau yang akan di bawa ke Kuala Lumpur kelihatan bersusun di dalam lori. Aku duduk berjuntai di atas bangku sa...

Takagi Sayang (Part 10/22)

Takagi Sayang (Part 10/22)

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 0 komentar ::
S USAH dapat orang keras hati! Itu saja yang mampu aku katakan bila Aznil sudah bersiap-siap untuk ke kolam udang harimaunya selepas sembah...

Takagi Sayang (Part 22/22) Akhir..

Takagi Sayang (Part 22/22) Akhir..

Muhammad Ttuyup Rabu, Mei 17, 2006 2 komentar ::
U rusan pendaftaran sudah pun selesai. Semua barang-barang keperluan sudah dihantar ke kolej kediaman. Aku segera mendapatkan Aznil bersama...

Terlanjur Mencintaimu Sayang (Part 1/3)

Terlanjur Mencintaimu Sayang (Part 1/3)

Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 16, 2006 0 komentar ::
Harriz . Satu nama yang cukup aku kenal satu ketika dahulu. Dia pernah menjadi suami aku. Suami yang bergelar hanya pada nama tapi tidak pe...

Terlanjur Mencintaimu Sayang (Part 2/3)

Terlanjur Mencintaimu Sayang (Part 2/3)

Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 16, 2006 0 komentar ::
K ini , telah hampir seminggu aku menjadi isteri kepada seorang lelaki yang tidak aku cintai. Majlis perkahwinan yang diadakan amat meriah t...

Terlanjur Mencintaimu Sayang (Part 3/3) End Part)

Terlanjur Mencintaimu Sayang (Part 3/3) End Part)

Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 16, 2006 6 komentar ::
H ampir 2 bulan selepas perceraian kami aku tidak pernah bertemu dengan Harriz. Dia menghilangkan diri begitu sahaja. Aku tidak tahu ke ma...

Pengakuan Kebenaran Islam Dalam The Oprah Winfrey Show

Pengakuan Kebenaran Islam Dalam The Oprah Winfrey Show

Pengakuan Kebenaran Islam Dalam The Oprah Winfrey Show
Muhammad Ttuyup Selasa, Mei 09, 2006 0 komentar ::
  Waiting for nothing Originally uploaded by AliceinW . May 8, '06 8:52 AM Assalaamu'alaikum wr. wb. Allaahu akbar!!! Hati saya m...

Makna bacaan dalam solat ..

Makna bacaan dalam solat ..

Muhammad Ttuyup Isnin, Mei 08, 2006 0 komentar ::
Allah Maha Besar Doa Iftitah Allah Maha Besar dan segala puji bagi Allah dengan banyaknya. Maha suci Allah sepanjang pagi...

Cinta Hot Chocolate - Part 1/3

Cinta Hot Chocolate - Part 1/3

Muhammad Ttuyup Sabtu, Mei 06, 2006 0 komentar ::
``DIA segalanya bagi saya.'' Memaling, melarikan pandangan daripadaku - melihat pada kenderaan yang berlalu agaknya - dengan jari te...

Cinta Hot Chocolate - Part 2/3

Cinta Hot Chocolate - Part 2/3

Muhammad Ttuyup Sabtu, Mei 06, 2006 0 komentar ::
K erap aku mengingatkan diri agar bersedia, namun dia sering muncul setiap kali aku lalai. Aku tidak mampu mengatasi rasa hatiku terhadapny...

Cinta Hot Chocolate - Part 3/3 (part Last)

Cinta Hot Chocolate - Part 3/3 (part Last)

Muhammad Ttuyup Sabtu, Mei 06, 2006 1 komentar ::
S etahun berlalu dan dua tiga kali melalui `neraka'. Farah menyepi, aku pula berat mahu menghubunginya. Dibiarkan saja begitu dengan ha...

Upload File

Upload File

Muhammad Ttuyup Jumaat, Mei 05, 2006 0 komentar ::
0-10 megabyte: http://www.albumtown.com http://www.bestupload.com http://www.flypicture.com http://www.uploadx.net http://ww...