2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Surat terbuka semua pemimpin…


Cortile di via Rossini 3 (Voigtander Heliar 12mm Tmax400-p)
Originally uploaded by abschied.


Diamond Ahmad
Jun 28, 06 5:09pm
Kepada pemimpin negara yang dihormati...

Saya mahu membangkitkan beberapa perkara. Kenapa ramai pemimpin hanya membisu seribu bahasa dalam kemelut politik negara sekarang? Mana suara demokrasi negara Malaysia?

Tahukah semua, punca MAS jatuh adalah angkara pemimpin kita juga... Kebanyakkan mereka mempunyai kepentingan dalam penerbangan AirAsia.

Terfikirkah anda semua kenapa selepas Pak Lah menjadi pemimpin, MAS dianaktirikan dan AirAsia diagungkan. MAS merupakan syarikat Malaysia, kenapa ianya tidak diberi keistimewaan sama rata dengan AirAsia? Pelik tapi benar...

Ini kerana pemimpin kita sendiri mempunyai 'share' dalam syarikat AirAsia. Tolonglah, jangan memalukan diri sendiri wahai pemimpinku...

Saya bersetuju dengan kritikan yang dikeluarkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad tapi saya hairan menapa ia hanya menjadi isu di kalangan pemimpin.

Bukan ini negara demokrasi dan setiap orang berhak bersuara. Islam membolehkan kita menegur pemimpin sekiranya mereka ada membuat salah. Adakah pemimpin negara ini tidak boleh ditegur?

Saya kagum dengan cara kepimpinan negara Singapura kerana mereka menjadikan bekas Perdana Menteri mereka sebagai Penasihat Negara. Kenapa kita tidak mengikuti cara mereka?

Kehebatan Dr Mahathir sudah terbukti dan sangat dikagumi oleh seluruh dunia. Jangan dibuang insan yang sudah memberi khidmat dan budi kepada Malaysia..

Wahai pemimpin-pemimpinku, janganlah terlalu ego dan sombong... jadikan pengajaran dengan apa yang sudah kita lalui dahulu.

Kepada Pak Lah, maafkan saya jika tersalah kata... saya bukan pembangkang tetapi saya hanyalah insan yang ingin melihat Malaysia ini maju dan makmur.

Kepada menantu Pak Lah, Saudara Khiary... jangan turutkan hati... jangan mengambil kesempatan dengan kelebihan yang saudara kecapi sekarang.

try , Rabu, Jun 28, 2006 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog