/

Askar S'pura miliki alat pengintip kecil, dibawa dalam beg galas

SINGAPURA: Tentera darat Singapura akan dilengkapi dengan pesawat pengintipan tanpa pemandu (UAV) yang dikawal secara jarak jauh menjelang hujung tahun ini, satu langkah yang dapat meningkatkan keupayaan pengintipannya.

Tidak seperti UAV yang dimiliki tentera udara dan tentera laut republik itu, UAV milik tentera darat itu nanti, yang akan dipasang dengan kamera pengintip, bersaiz kecil dan boleh dibawa dalam beg galas belakang, lapor akhbar The Straits Times.

"(UAV itu) dapat memberikan maklumat secara tepat masa kepada angkatan yang berada di darat, untuk membolehkan mereka berperang dengan cara yang lebih berkesan," akhbar itu memetik Panglima Tentera Darat Mejar Jeneral Neo Kian Hong sebagai berkata.

Unit-unit tentera darat hinggakan di peringkat batalion akan dibekalkan dengan UAV mini berkenaan.

Sementara itu, Neo, yang mengambil alih jawatan Panglima Tentera Darat mulai Mac lepas, berkata penggunaan teknologi canggih tidak akan menjadikan anggota tentera republik itu "lembut" kerana hanya berada di belakang konsol komputer.

Latihan lasak tetap akan diberikan bagi memastikan angkatan bersenjata Singapura mencapai matlamat asasnya untuk melatih satu angkatan yang tahan lasak, kata laporan itu.

Katanya walaupun revolusi teknologi telah melanda angkatan bersenjata Singapura, namun manusia masih lagi merupakan aset utama angkatan itu.
try , Khamis, Ogos 30, 2007 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog