/

Televisyen Ultra HD saiz kecil akan dihasilkan

Televisyen dengan keupayaan Ultra Definisi Tinggi (HD) buat masa ini dihasilkan hanya pada saiz 84 inci dengan harga jualan RM60,000, sekali gus membantutkan penggunaannya dalam kalangan orang ramai.

 

NEW YORK, 27 April 2013 - Syarikat-syarikat gergasi elektronik akan menghasilkan televisyen yang mempunyai keupayaan Ultra Definisi Tinggi (HD) yang berukuran lebih kecil dan mampu dimiliki, dalam tempoh setahun akan datang.

 

Pada masa ini, set televisyen Ultra HD yang dijual di pasaran, dihasilkan dengan ukuran 84 inci dengan harga lebih AS$20,000 (RM60,000).

 

Oleh itu, syarikat elektronik dijangka melancarkan televisyen Ultra HD yang lebih kecil dan berkeupayaan empat kali lebih jelas daripada televisyen HD pada masa ini.

 

Set televisyen terbaru berkenaan bakal dijual dengan harga kira-kira AS$5,000 (RM15,000) di pasaran.

 

Ultra HD boleh memberikan kesan piksel gambar yang lebih jelas sama ada menonton filem, sukan, dokumentari program-program lain.

 

Selain itu, televisyen Ultra HD yang lebih kecil akan memberi kelebihan kepada pengguna untuk mengubah kedudukannya di dalam bilik yang mempunyai ruang terhad.

 

Malah pada tahun depan, kejohanan Piala Dunia di Brazil akan menjadi pertandingan utama pertama menggunakan siaran Ultra HD kepada penonton di Jepun, manakala kejohanan Ragbi Dunia di England pada 2015, akan menggunakan fungsi yang sama di Britain. - Agensi

 

Unknown , Isnin, April 29, 2013 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog