2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Pasaraya Mydin Boikot Produk Belanda

KUALA LUMPUR, 31 Mac - Semua rangkaian pasaraya Mydin akan memboikot produk keluaran negara Belanda sebagai reaksi bantahan kepada filem anti-Islam, Fitna, yang diterbitkan anggota Parlimen negara itu, Geert Wilders.

Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd Datuk Ameer Ali Mydin berkata filem yang disiarkan secara online itu telah menghina Islam dan penganutnya di serata dunia.

"Sebagai sokongan kepada Persatuan Pengguna Islam (PPIM), Pemuda Barisan Nasional dan Badan Bukan Kerajaan lain, kami menyeru kepada pengguna, Islam atau bukan Islam, ramai-ramai memboikot barangan keluaran Belanda," katanya pada majlis promosi produk Industri Kecil dan Sederhana (IKS) di Mydin Mall USJ dekat sini hari ini.

Hadir sama pada program bertujuan mempromosi produk keluaran IKS itu adalah Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad.

Ameer Ali berkata sebagai permulaan Mydin akan menampalkan label merah di atas rak-rak yang mempamerkan produk keluaran Belanda bagi memaklumkan kepada pengguna bahawa ia adalah produk negara terbabit.

" Tiada siapa berhak mengutuk agama-agama lain," katanya.

Menjelaskan tindakan boikot itu tidak menjejaskan hubungan dua hala antara Malaysia dan Belanda, Shahrir berkata kerajaan tidak menghalang pasaraya atau pengguna untuk bertindak demikian kerana itu hak mereka.

Masing-masing ada hak untuk bertindak demikian, katanya yang sebelum ini menyifatkan tindakan pemimpin politik Belanda itu sebagai tindakan politik sempit dan keterlaluan.

Filem yang disiarkan menerusi internet itu menunjukkan penghinaan terhadap Islam dengan memetik beberapa ayat Al-Quran dengan imej latar serangan pengganas. - bernama
try , Selasa, April 01, 2008 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog