/

Sean O’Pry, Model lelaki termahal dibayar RM120juta lebih rendah dari model wanita

Laman web Forbes.com telah mengeluarkan senarai World's Top Earning Male Models of 2013 ( Model Lelaki Dengan Pendapatan Tertinggi Di Dunia Tahun 2013 ) dan fakta menariknya adalah kebanyakkan dari mereka menerima bayaran amat-amat rendah berbanding model wanita ternama.
Sumber pendapatan tertinggi bagi model lelaki adalah Sean O'Pry , yang memperoleh kira-kira $ 1.5 juta ( RM4.5juta ) bagi tahun 2013, manakala Gisele Bundchen menerima $ 42 juta ( RM126juta ).
 
Sama dengan senarai yang dikeluarkan oleh Forbes.com pada bulan Ogos untuk World's Highest Paid Female Models ( Model Wanita Dengan Pendapatan Tertinggi Tahun 2013 ) pendapatan dianggarkan daripada jumlah " usaha pelesenan,pertunjukkan pentas , katalog komersial, jurucakap dan duta produk dari pelbagai syarikat."
 
O'Pry , 24, telah menjadi model sejak berusia 17. Walaupun mukanya (dan nama) mungkin tidak dikenali berbanding model wanita  - seperti Bundchen , Miranda Kerr , Kate MossO'Pry mempunyai kempen utama (terutamanya dalam bidang fesyen lelaki) bagi jenama seperti Calvin Klein, Versace, dan Ralph Lauren.
Pada bulan Ogos, Gisele Bundchen dinamakan supermodel bayaran tertinggi di dunia, dengan bayaran sebanyak $42juta berbanding  Sean O'Pry , yang memperoleh bayaran yang rendah kira-kira $ 1.5 juta pada 2013.
 
Menurut PayScale.com , model wanita menerima bayaran kira-kira 148% lebih daripada rakan-rakan lelaki mereka . Walaupun jurang gaji mungkin kelihatan melampau ,tetapi di dalam dunia fesyen model lelaki biasanya digunakan sebagai props dalam kempen dan advertorial kepada wajah wanita lebih dikenali.
Adam Merah , Jumaat, Oktober 11, 2013 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

PENULIS Adam Merah

CHAIRMAN :: Saya bermula di blog ini pada februari 2007 selepas dijemput oleh Mr. Ttuyup. Pada bulan november 2007 saya mengambilalih sepenuhnya bloh ini daripada Mr. Ttuyup, tetapi bermula Mac 2008 saya mengubah bentuk dan corak penampilan blog ini. Saya pernah mengubah alamat blog ini kepada www.red10.tk yang diperolehi secara percuma. Selepas setahun kemudian alamat ini dipadamkan selepas pihak terbabit mengenakan bayaran.

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog