/

Deen Mohammad Shaikh – Bekas penganut agama Hindu ini telah mengIslamkan 108,000 orang

 
Deen Mohammad Shaikh telah mengIslamkan lebih dari 108,000 orang sejak 1989 , iaitu tahun dimana beliau meninggalkan agama kelahirannya, Hindu pada masa itu. Kad perniagaan beliau menggambarkan beliau menetap di Matli sebagai Presiden Jamia Masjid Wali Allah dan Madrasah Aisha Taleem -ul Quran – sebuah institut untuk menukarkan mereka yang beragama lain kepada agama Islam.
 
Menurut akhbar The Express Tribune , sebidang tanah seluas 9 ekar telah diwakafkan kepada muallaf untuk memasang pondok ataupun khemah dan tinggal disitu. Beliau juga mempunyai hasrat dimana beliau inginkan satu dunia menjadi Muslim.
 
Apabila ditanya bagaimana beliau mula mencintai Islam, beliau berkata semasa menjadi seorang penganut Hindu, beliau telah mula membaca al-Quran dan telah menyedari bahawa adanya 360 tuhan tidak sesuai dengan saya.
 
Pada mulanya sebelum dia memeluk Islam, dia terpaksa belajar Al-Quran secara rahsia kerana terdapat risiko salah faham jika seorang Muslim menangkapnya dengan kitab suci AlQuran. Dia mula berpuasa dan biasanya dia akan bermula sehari sebelum Ramadan bermula.
 
Ibunya cemas apabila mendapati dia telah mula berjinak-jinak ingin tahu mengenai agama Islam sehingganya ibunya mengahwinkan beliau dengan seorang gadis Hindu semasa beliau berumur 15 tahun. Tetapi itu tidak mematahkan  rasa ingin tahu terhadap agama Islam dan berjaya mencari seorang guru, Sain Mohammad Jagsi , yang mengajar beliau membaca dan memahami Al-Quran dan Hadis.
 
Selepas menukar agama , Deen Mohammad Shaikh menjadikan misinya untuk menarik orang lain turut serta memeluk agama Islam. Beliau memulakan misinya di belakang rumah sendiri iaitu berdakwah kepada keluarga , sebelum meneroka melangkaui zon selesa ini. Pertemuannya dengan golongan kaya dan berkuasa membantunya membuka jalan dimana mereka telah memberikan muallaf ini pekerjaan dan membantu dari segi ekonomi mereka.
 
Sekarang, Shaikh berkata, kemasyhuran beliau telah merebak dan orang datang sejauh Balochistan termasuklah ahli-ahli agama yang ingin memeluk agama Islam. Sebuah masjid kecil telah dibina di dalam kawasan kediaman beliau bersama-sama dengan beberapa bilik di mana kanak-kanak – kebanyakannya perempuan- diajar bagaimana untuk mengerjakan solat dan membaca Al-Quran.
 
Selain itu juga, dalam usaha untuk ' menyelamatkan ' mualaf dari menukar kembali kepada agama Hindu di daerah-daerah lain , Shaikh telah menghantar mereka ke Hab Chowk selepas mereka mengucap dua kalimah shahadah kerana sudah pasti keluarga mereka akan memukul mereka apabila mereka dapat tahu jika ada diantara ahli keluarga mereka yang memeluk agama Islam.
 
Beliau berkata beliau pernah  diculik bersama-sama dengan anak perempuan oleh orang berpengaruh di dalam agama Hindu yang mengancam supaya beliau berhenti mengIslamkan penganut agama Hindu. .
Unknown , Selasa, Oktober 29, 2013 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog