2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Misteri bebola api dari angkasa

IMEJ televisyen menunjukkan satu serpihan terbakar (dalam bulatan) jatuh dari angkasa ketika sekumpulan orang menyertai acara maraton di Austin, Texas Ahad lalu.

AUSTIN - Pihak berkuasa di Texas kebingungan selepas menerima banyak laporan daripada orang ramai yang menyaksikan satu serpihan terbakar jatuh dari angkasa, lapor sebuah akhbar semalam.

Beberapa saksi menjerit apabila imej bebola api misteri itu dirakamkan menerusi kamera televisyen pada waktu pagi Ahad lalu.

Rakaman itu dilakukan ketika satu pertandingan maraton diadakan di bandar Austin.

Setakat ini belum ada penjelasan yang munasabah bagi mengenal pasti dari mana asalnya bebola api itu.

Pentadbiran Penerbangan Persekutuan Amerika Syarikat (AS) menerima banyak laporan daripada orang ramai yang mendakwa menyaksikan bebola api tersebut.

Pejabat Syerif Austin kemudian menghantar sebuah helikopter bagi melakukan siasatan tetapi gagal menemui sebarang bukti berhubung serpihan jatuh dari angkasa.

Terdapat kebimbangan bahawa bebola api itu berpunca daripada pelanggaran dua buah satelit pada minggu lalu kira-kira 800 kilometer dari bumi.

Bagaimanapun, Pusat Pemerintah Tentera Amerika Syarikat menyatakan laporan bebola api itu tidak mempunyai kaitan dengan perlanggaran antara sebuah satelit AS dengan Rusia.

Sebelum ini Pihak Pentadbiran Penerbangan Persekutuan memberi amaran kepada juruterbang kemungkinan serpihan akibat pelanggaran satelit jatuh ke bumi. - Agensi
Muhammad Ttuyup , Selasa, Februari 24, 2009 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

PENULIS Muhammad Ttuyup

CHAIRMAN / FOUNDER :: Saya adalah pengasas dan pemilik Asal Blog Ini yang di mulakan pada tahun April 2004, dan menggunakan alamat blog http://ttuyup.blogspot.com. Pada awal tahun 2007 saya menjemput en. Adam Merah menyertai blog ini dan pada akhir tahun yang sama, saya meminta en. Adam menguruskan blog ini untuk saya.

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog