/

Ingat lagi tak dulu : Email Setan Jadian


Ingat lagi tak dulu, penah kita dikejutkan dgn gambar setan yg kononnya ditangkap di Gua Hira'...masa tu ramai yg percaya kesahihan gambar tu. nie saya jumpa di satu web

http://www.rense.com/general25/chups.htm

Rupanya selama ni kita kena tipu... dan dipermainkan oleh musuh Islam


Saya dah tahu gambar setan tu 4 tahun lalu tapi saya tak percaya, bukan tak percaya setan tu ada cuma tempat setan dan gambar setan tu. Tempat Nabi-Nabi adalah tempat mulia/suci dan terjaga dari sekelian keburukan dunia, apatah lagi tidak logik setan bolih berpossing relax kat gua tuh. Satu lagi gambar setan tu langsung tak masuk akal.

Gambar tu dibuat bertujuan menghina Nabi Besar SAW. Konon reflek disebalik gambar tu ialah N.Muhammad bertapa dengan setan (nauzubillah) dan yang menyampaikan ayat Al-Quran itu adalah dari tipu daya setan. Kekadang gambar di internet dianggap sebagai lucu adalah merbahaya kepada akidah. Kita dipesong secara homur tanpa mengetahui motif disebaliknya.


Bila kita bercakap dengan anak-anak kita bahawa junjungan besar berada di Gua Hira’ lantas mereka terbayang gambar setan tu. Ini memberi andaian buruk dan jahat sangka dalam pemikiran kanak-kanak. Olih itu berhati-hatilah dengan perhatian jiwa halus/suci sebelum percaya sesuatu atau menyebarkan perkara pelik.

The moral of the story..... ramai dikalangan kita ni bila terima email sahaja dah mula mempercayai apa yg kita lihat dan baca ..... kononnya itulah kebenarannya tanpa kita usul periksa dan buat kaji selidik dulu....


Kita perlu sedar kini bahawa terlalu banyak provokasi yg dilakukan terhadap memesongkan aqidah umat Islam dan seharusnya kita berhati-hati bilamana menerima sebarang email yg berunsur kejahilan ini.

Terkadang pun terpedaya jugak dgn emailer dari kwn2.... lah ni baca boleh percaya belum tentu........

try , Selasa, April 17, 2007 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog