2+4 hrs...Twogether Fourever

/

MERS ada kaitan dengan unta

RIYADH, 19 April 2014 - Pakar Arab Saudi mengenai penyakit berjangkit kelmarin mengesahkan kaitan antara Sindrom Pernafasan Asia Barat (MERS) dan unta selepas penyelidikan membuktikan virus yang diasingkan daripada seorang pesakit dan unta miliknya adalah 100 peratus sama.
 
"Kami berjaya mengasingkan koronavirus dan membuktikan peranan unta dalam memindahkan virus maut itu kepada manusia," kata Dr Tariq Ahmed Madani dari Hospital Universiti Raja Abdulaziz di Jeddah.
 
Bercakap dengan Arab News, beliau berkata penemuan membuktikan unta adalah sumber utama membolehkan koronavirus menjangkiti dan membunuh manusia.
 
"Ini tidak bermakna unta adalah satu-satunya sumber. Penemuan penting ini akan membantu memerangi dan mengawal penyakit," kata Madani, yang memperoleh fellowship dalam penyakit berjangkit daripada Universiti Manitoba di Kanada.
Keseluruhan 72 orang maut akibat MERS daripada 212 kes jangkitan di Arab Saudi.
 
Wanita tempatan berusia 72 tahun meninggal dunia daripada tujuh pesakit yang dikenal pasti dengan MERS di Jeddah kelmarin. Enam lagi pesakit termasuk dua lelaki berusia 60 dan 70 tahun, yang kini dirawat di Unit Rawatan Rapi di hospital tempatan manakala seorang doktor berusia 54 tahun, wanita warga asing 31 tahun dan dua wanita Arab Saudi berusia 40 dan 60 tahun, juga didiagnos dengan penyakit itu dan dilaporkan dalam keadaan stabil. – Agensi
Unknown , Isnin, April 21, 2014 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog