2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Wanita kuasai dunia selebriti

NEW YORK : Wanita menguasai tiga daripada lima tempat teratas dalam senarai Selebriti Paling Berpengaruh 2010 yang dikeluarkan majalah Forbes, semalam.

Penyanyi, Lady Gaga, buat pertama kali termasuk dalam senarai berkenaan sementara Oprah Winfrey menguasai semula tangga nombor satu.

Oprah, pengacara rancangan sembang, memperoleh pendapatan kira-kira AS$315 juta (RM1.1 bilion) untuk membolehkannya menduduki tempat teratas senarai berkenaan untuk kali keempat.

Dia mengambil alih kedudukan itu semula daripada pemenang tahun lalu, Angelina Jolie yang jatuh ke tangga ke-18 dalam senarai kali ini.

Penyanyi R & B yang juga pemenang anugerah Grammy, Beyonce naik ke tangga kedua dengan pendapatan AS$87 juta (RM283 juta), hasil konsert jelajah dan jualan album serta menjadi duta fesyen, minyak wangi dan barangan lain.

Meksipun berlaku kemelesetan ekonomi dunia, pendapatan selebriti tetap kukuh dengan bintang tahun ini memperoleh pendapatan yang dikumpulkan berjumlah AS$4.7 bilion (RM15.3 bilion) berbanding AS$4.1 bilion (RM13.1 bilion) tahun sebelumnya.

Forbes menyediakan senarai itu berdasarkan pendapatan yang ada hubungan dengan hiburan sepanjang 12 bulan lalu serta pendedahan dalam media cetak, televisyen, radio, Internet dan sosial.

Sementara itu, pengarah filem Avatar, James Cameron termasuk dalam senarai itu buat kali pertama sejak 1999 dengan menduduki tempat ketiga selepas filem itu meraih pendapatan AS$2.7 bilion (RM8.8 bilion) Bintang pop, Lady Gaga yang tersenarai buat kali pertama, menduduki tempat keempat dengan pendapatan AS$62 juta (RM201 juta).

Bintang golf, Tiger Woods berada di tangga kelima senarai selebriti paling berpengaruh itu meskipun terbabit dalam skandal seks hingga menyebabkan dia berehat selama lima bulan dan kehilangan beberapa tajaan.

"Dia memperoleh pendapatan AS$105 juta (RM341 juta) sepanjang tahun lalu walaupun pendapatannya terjejas dan perniagaan mereka padang golfnya menghadapi ancaman kemelesetan ekonomi global," kata Forbes. - Reuters

Adam Merah , Rabu, Jun 30, 2010 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

PENULIS Adam Merah

CHAIRMAN :: Saya bermula di blog ini pada februari 2007 selepas dijemput oleh Mr. Ttuyup. Pada bulan november 2007 saya mengambilalih sepenuhnya bloh ini daripada Mr. Ttuyup, tetapi bermula Mac 2008 saya mengubah bentuk dan corak penampilan blog ini. Saya pernah mengubah alamat blog ini kepada www.red10.tk yang diperolehi secara percuma. Selepas setahun kemudian alamat ini dipadamkan selepas pihak terbabit mengenakan bayaran.

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog