2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Waspada kamera pengintip di bilik hotel

KUALA LUMPUR: Persatuan Hotel Malaysia (PHM) akan menghantar satu surat ingatan kepada lebih 400 anggotanya agar berwaspada dengan pihak tidak bertanggungjawab yang cuba memasang kamera pengintip di bilik-bilik hotel.


Pengarah eksekutif PHM, Sarjit Singh berkata persatuan akan memaklumkan kepada pengusaha hotel agar sentiasa mengawasi mana-mana individu atau orang luar yang cuba menceroboh kepentingan persendirian di bilik-bilik hotel termasuk kakitangan hotel.

Beliau berkata kamera litar tertutup (CCTV) hanya dipasang di ruang legar dan luar lobi sekitar hotel termasuk lif atau tempat letak kereta bagi tujuan keselamatan kecuali di bilik hotel.

"Jika berlaku, ada 'spy cam' (kamera pengintip) ini memang melanggar etika dan peraturan di hotel seluruh negara yang diguna pakai mengikut peraturan dan standard seperti hotel-hotel terkemuka di seluruh dunia," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Katanya orang ramai tidak perlu khuatir kepentingan peribadi mereka diintip dengan rakaman mengintip pihak tertentu jika berkunjung ke mana-mana hotel di negara ini.

"Pihak kami sentiasa menjamin tahap keselamatan dan kepentingan peribadi penyewa hotel tidak dicerobohi hak peribadi mereka dalam bilik hotel," katanya.

Sementara itu, pengarah eksekutif Persatuan Pemilik Hotel Malaysia Shaharuddin Mohd Saaid menyifatkan kes yang berlaku kepada bekas Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang dirakam di sebuah hotel di Johor sebagai suatu kes luar biasa.

Katanya peristiwa ke atas Dr Chua telah menimbulkan kekhuatiran orang ramai mengunjungi bilik-bilik hotel yang dipasang CCTV. - Bernama
.


Jika anda mempunyai sebarang cadangan atau pandangan mengenai Artikel / 'Poasting' di atas, Kami mengalu-alukan komen anda kepada kami. [ sebarang aduan, cadangan, pendapat, rencana atau sebagainya ]
try , Jumaat, Januari 04, 2008 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog