2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Buah-buahan punca gemuk

KANDUNGAN fruktosa dalam buah-buahan menyumbang kepada kegemukan.
LAZIMNYA, individu yang ingin mengembalikan kelangsingan tubuh akan mengamalkan diet buah-buahan kerana selain daripada mendapat vitamin dan mineral yang diperlukan, ia turut mengandungi serat yang tinggi.
 
Namun begitu, kajian oleh seorang kaunselor kesihatan di Amerika Syarikat, Jacqueline Silvestri Banks mendapati, pengambilan buah-buahan secara berlebihan sebaliknya mampu merosakkan diet seseorang.
 
"Buah-buahan mengandungi gula sederhana jenis fruktosa dan karbohidrat, iaitu dua kandungan yang perlu dimakan secara sederhana oleh individu yang sedang berdiet.
 
"Jika seseorang memakan lebih daripada jumlah yang sepatutnya, ia boleh mengakibatkan peningkatan kadar insulin dan seterusnya menyebabkan tubuh sukar untuk membakar lemak," katanya.
 
Sumber fruktosa bukan sahaja terdapat dalam buah-buahan, malahan turut ditemui dalam madu dan makanan yang telah diproses seperti roti, yogurt, bertih jagung dan kordial minuman.
 
Fruktosa jika tidak digunakan segera akan bertukar menjadi lemak dan ini menjadi masalah besar buat mereka yang sedang berdiet.
 
Jumlah fruktosa yang dimakan perlu diambil kira terutamanya bagi penghidap diabetes memandangkan kemampuan mereka untuk mencerna gula menurun.
 
Jadi, bagi individu yang sedang berdiet, anda disarankan untuk membataskan pengambilan buah-buahan kepada dua hidangan sehari. Mereka digalakkan mengambil epal kerana kandungan fruktosa yang rendah tetapi tinggi serat.
 
 
Unknown , Rabu, Mei 28, 2014 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog