2+4 hrs...Twogether Fourever

/

iPad, Nintendo jadi idaman

Penggemar memilih peranti iPad untuk dijadikan hadiah menjelang musim perayaan.


 

New York - iPad menjadi peranti paling diidamkan kanak-kanak sebagai hadiah menjelang musim perayaan manakala Nintendo Wii U ditempat kedua mengikut kaji selidik Nielsen’s 360.

Dalam kalangan responden kanak-kanak berusia enam hingga 12 tahun di Amerika Syarikat, 48 peratus yang ditemubual mengakui berharap mendapat iPad sebagai hadiah, 39 peratus mahu konsol permainan Nintendo Wii U manakala 36 peratus mahu iPod Touch dan iPad Mini.

 

Bagi peranti yang khusus untuk permainan, Wii U adalah yang paling diidamkan, meninggalkan Xbox 360’s Kinect (31 peratus) dan peranti mudah alih Nintendo 3DS dan DS masing-masing pada 29 dan 28 peratus.

 

Apple menonjol

 

Peranti yang dikeluarkan pesaing Apple lebih menonjol dalam kalangan peminat lebih 12 tahun, yang mana tablet Kindle Fire dan Samsung Galaxy masing-masing menarik perhatian sembilan dan lapan peratus pembelian manakala iPad Mini menjadi idaman 11 peratus responden.

 

Sementara itu, firma media sosial tersohor dunia, Facebook Inc bercadang menghentikan amalan membenarkan pengguna mengundi bagi sebarang perubahan yang dirancang membabitkan dasar kerahsiaan, biarpun masih membenarkan pengguna komen mengenai perubahan itu.

 

Facebook berkata, mekanisme pengundian hanya dibuka apabila ramai yang komen terhadap sebarang cadangan perubahan, justeru ia menjadi sistem yang hanya memberi penekanan terhadap jumlah maklum balas bukannya perbincangan berkualiti. - Agensi

Unknown , Khamis, November 29, 2012 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog