/

Sampel susu formula 'Wakodo', 'Morinaga' dianalisis

PUTRAJAYA, 9 Ogos 2012 - Kementerian Kesihatan telah mengambil sampel dua jenis susu tepung keluaran Jepun iaitu 'Wakodo' dan 'Morinaga' yang diharamkan penjualannya baru-baru ini oleh Hong Kong, untuk dianalisis.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata sekiranya kajian mendapati kandungannya tidak menepati syarat ditetapkan, pihaknya juga kan menarik balik produk tersebut dari pasaran.
 
"Saya telah arahkan pegawai untuk mengambil sampel dan buat analisis dengan serta-merta, kadang-kala ia mungkin berasal dari sumber susu yang berlainan dengan yang ada di pasaran Hong Kong dan kandungannya juga berbeza.
 
"Jika kandungan itu sama (dengan di Hong Kong), maka kita akan larang penjualannya di Malaysia," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
 
Beliau mengulas penemuan kerajaan Hong Kong yang kedua-dua susu berkenaan mencatatkan tahap iodin yang terlalu rendah dan tidak mematuhi standard ditetapkan sehingga boleh memberi kesan kepada kelenjar tiroid dan otak bayi.
 
Kerajaan negara itu juga turut menggesa ibu bapa yang membeli dua jenama tersebut membawa anak mereka menjalani ujian darah. - Bernama
Unknown , Jumaat, Ogos 10, 2012 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog