2+4 hrs...Twogether Fourever

/

Jimak Itu Sedekah

 
        Jumaat lalu, khatib khutbah Jumaat berkhutbah tentang perihal dosa besar zina dan jalan penyelesaian yang dianjurkan Islam adalah melalui perkahwinan. Ini juga sesuai dengan musim cuti persekolahan yang majlis walimatulurus banyak diadakan.
 
Perkahwinan adalah cara untuk mengelakkan perzinaan dalam masyarakat dan mendorong agar hubungan yang sah dapat dilakukan serta bagi menjamin hubungan sesama manusia dan zuriat yang bakal lahir.
 
Sebagai memenuhi bahagian fitrah manusia, Islam memberi panduan lengkap agar hubungan itu dinikmati dan tanpa meninggalkan ritme ibadah.
 
Hubungan intim atau jima' menurut Islam adalah ibadah yang dianjurkan agama dan salah satu sedekah yang mempunyai pahala yang besar kerana ia jalan yang dihalalkan dalam Islam.
 
Rasulullah SAW bersabda, "Dalam kemaluanmu itu ada sedekah." Lalu sahabat bertanya, "Wahai Rasulullah, adakah kita mendapat pahala dengan menggauli isteri kita?." Rasulullah menjawab, "Bukankah jika kalian menyalurkan nafsu di jalan yang haram akan berdosa? Maka begitu juga sebaliknya, bila disalurkan di jalan yang halal, kalian akan berpahala." (Riwayat Bukhari, Abu Daud dan Ibnu Khuzaimah)
 
Oleh kerana jima' itu bertujuan mulia dan bernilai ibadah maka setiap hubungan seks dalam rumah tangga hendaklah secara Islami, iaitu sesuai dengan tuntunan Al-Quran dan sunah Rasulullah SAW.
 
Hubungan intim, menurut Ibnu Qayyim Al-Jauzi dalam Ath-Thibbun Nabawi (Pengubatan ala Nabi), sesuai dengan petunjuk Rasulullah memiliki tiga tujuan :
  1. memelihara keturunan dan keberlangsungan umat manusia,
  2. mengeluarkan cairan yang bila mendekam di dalam tubuh akan berbahaya, dan
  3. meraih kenikmatan yang dianugerahkan Allah.
Ibnu Qayyim juga menambah, manafaat jima' itu adalah terjaganya pandangan mata dan kesucian diri serta hati dari perbuatan haram. Jima' juga bermanfaat terhadap kesihatan psikologi pelakunya, melalui kenikmatan tiada tara yang dihasilkannya.
 
Muhammad bin Zakaria menambahkan, "Barangsiapa yang tidak bersetubuh dalam waktu lama, kekuatan organ tubuhnya akan melemah, sarafnya akan menegang dan pembuluh darahnya akan tersumbat. Saya juga melihat orang yang sengaja tidak melakukan jima' dengan niat membujang, tubuhnya menjadi dingin dan wajahnya muram."
 
Wallahua'lam….
 
Cik NiNe Che Kadir , Khamis, Mei 31, 2012 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

PENULIS Cik NiNe Che Kadir

Nama Penuh saya ialah Cik NiNe Binti Che Kadir, saya menggunakan nama pena C9 dan Cik 9P. Mulus

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog