/

Penduduk Oman Dan Arab Saudi Paling Bahagia

DUBAI, 22 April - Satu kaji selidik baru-baru ini mendapati bahawa penduduk Oman dan Arab Saudi adalah kelompok rakyat yang hidup bahagia berbanding penduduk di lain-lain negara di Timur Tengah.

Kaji selidik Maktoob Research yang dijalankan bulan lepas yang membabitkan 7,434 penduduk di 11 negara itu menunjukkan bahawa Oman mempunyai peratusan penduduk paling ramai hidup bahagia, dengan 61 peratus.

Saudi Arabia menduduki tempat kedua dengan 57 peratus, diikuti dengan Qatar (56 peratus), Bahrain (54 peratus) dan Kuwait (53 peratus), menurut laporan akhbar Gulf News.

Sebanyak 52 peratus penduduk Emiriah Arab Bersatu (UAE) yang terbabit dalam kajian itu berkata mereka bahagia, mengatasi penduduk Jordan (47 peratus), Mesir (46 peratus), Syria (46 peratus), Maghribi (44 peratus) dan Lubnan (35 peratus).
Antara faktor yang membuatkan penduduk bahagia termasuk suasana optimistik, keluarga penyayang, pegangan agama yang cukup kukuh, kestabilan rumah tangga, pendapatan yang mencukupi, dan kesihatan yang baik, menurut Maktoob Research, badan penyelidik yang berpengkalan di UAE.

Menurutnya kos sara hidup yang tinggi, masalah di tempat kerja, gaji yang tidak mencukupi, pengangguran, tahap kesihatan yang tidak baik, rumah tangga bermasalah, hutang yang banyak, dan ketidaktentuan mengenai masa depan adalah antara sebab-sebab mengapa ramai yang tidak dapat mengecap nikmat kebahagiaan. - bernama
try , Rabu, April 23, 2008 | 0 komentar :: Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

...lagi Artikel yang Berkaitan :

Terima kasih atas kunjungannya, Bila anda suka dengan artikel ini silakanlah JOIN TO MEMBER BLOG atau berlangganan geratis Artikel dari blog ini, daftarkan email anda pada form subscribe diatas . Pergunakan vasilitas diblog ini untuk mempermudah anda. Bila ada masalah dalam penulisan artikel ini silahkan kontak saya melalui kotak komentar yang ada dibawah atau gunakan fasilitas yang ada diblog ini untuk menghubingi saya.

Salam Blogger.... !!! .

0 komentar :: :

1. Komentar SPAM Akan secepatnya dihapus
2. Pastikan untuk " Berlangganan Lewat Email " untuk membangun kreatifitas blog ini
3. Cek komentar masuk sebelum bertanya.
4. Link aktiv tidak akan berpungsi.
5. Dilarang menyebarluaskan artikel tanpa persetujuan dari saya.
6. Untuk mengajukan pertanyaan diluar postingan diatas, silahkan klik " Forum Diskusi "
7. Bergabung dengan kami untuk menjadi member Klik " Join to Member "
8. Komentar yang mengandung code tag HTML, konversikan terlebih dulu silahkan klik " Konversi Kode "

Konversi Kode Forum Diskusi Join to Blog